lørdag 7. mars 2009

2.Hjelpen


Sommeren 1982 vart for meg et tidsskille
Fra å gå stilltiende stort sett gjennom hele pubertet
og mye av tjueåra
og ha det trasig med dette mitt problem som beskreve
Bruker aldri ordet kompleks mere
Som jeg før brukte og som sammen med
tusenvis av andre ord med negativ betydning
som overgriperne i helsevesnet kvervulerer rundt
med sine negative vrangframstillinger,
som de tillegger da kvar enkelt pasient og offer
Så disse ordene må man være ytterst forsiktig med
om man forsøker få hjelp
Bruk enkle ord som bare problem
og som ikke kan vries og kvervuleres hit og dit

Nå kom som sagt noe annet
der jeg etter mange års bal
tilslutt tørr å opne dette mitt lille store problem
for omverden

I 1982 dro jeg iallefall hjem der vi gjorde som ble bedt om
Henvendte til psykiatrisk avd
som igjen da henvendte seg til øre nese hals namsos sykehus
Og fikk time og følte meg svært utilpass mot denne timen
Ville de forstå osv hjelp
Hadde jo litt erfaring fra tidligere om lite forståelse
av et sånnt problem
Etterkvart ble jeg sittende
Tiden for timen hadde forlengst gått ut
og pasient etter pasient forsvann
helt til jeg ble sittende alene
Da det endelig kom noen så ble de overrasket
at det enda satt noen igjen
Og etter enda lenger sittende der alene
kom det etterkvart to motvillige eldre gubber som kaller seg leger
Og etter et lite raskt titt
---nei måtte være glad for den nesen jeg hadde---ferdig og ut .
For meg virket dette som evneveike mennesker
og som no videre dro meg inn i
Tilbud om opphold på psykiatrisk avd der
som jeg motvillig tok imot i den tro om at de tilslutt ville forstå
Det var jo liksom dette jeg plagdes med
Og resten er disses journal og sykdom

Etter tre mnd slår jeg meg faktisk til ro på denne avdelingen
tilpassningdyktig og tolmodig som jeg er
Og hele tiden forsøker å få innpass til disse "legene"
som i sine overgrep ikke hjelper meg med problemet
men snarere går imot som de sa til meg
Dette var selvsagt starten
som skulle narre meg inn i en lang hjernevaskende
kamp med disse
Samtidig starter en av pleierne et forhold til meg
Ber meg hjem osv litt sex osv
Fikk låne bilen hennes
som kuliminerte for disse med oss to på Østersundstur
med påfølgende brudd når vi kommer hjem
Og utifra dette jeg slet med og utifra at jeg no måtte være på denne
avdelinger etterpå med denne og disse
og no et helt annet frastøtende mønster fra disse etter dette bruddet
så klarte disse i overgrepet og presse meg ut av avdelingen
jeg nå trives på i håpet om hjelp

Der de i alle år etterpå bruker samme metode
for å holde meg inni dette ødeleggende spillet som de senere kallte det
Inni sin grusomme feilbehandling av meg og mitt problem
gjorde de det også lettvint og trivelig for meg slik at jeg hele tiden
søkte tilbake i en ellers mildt sagt vanskelig situasjon
Slik pågår i fire år før jeg kommer meg utav

Dette var starten og deres grunnlag for overgrep
gjennom år framover

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar