lørdag 7. mars 2009

2.Hjelpen


Sommeren 1982 ble for meg et tidsskille

Fra å gå stilltiende stort sett gjennom hele puberteten
og mye av tyveårene
og ha det trasig med dette mitt problem som beskrevet

Bruker aldri ordet kompleks mere
Som jeg før brukte og som sammen med
tusenvis av andre ord med negativ betydning
som overgriperen i helsevesenet kverulerer rundt
med sine negative vrangframstillinger og syk
som de tillegger da hver enkelt pasient og offer
Så disse ordene må man være svært forsiktig med
om man forsøker få hjelp
Bruk enkle ord som bare problem
og som ikke kan vries og kveruleres hit og dit

Nå kom som sagt noe annet
der jeg etter mange års suffering
tilslutt tørr å åpne meg med dette mitt lille store problem
for omverden

I 1982 dro jeg iallefall hjem der vi gjorde som vi ble bedt om
Henvendte oss til psykiatrisk avdeling
som igjen da henvendte seg til Øre Nese Hals avdeling Namsos sykehus
Og fikk time og følte meg svært utilpass mot denne timen
Ville de forstå osv  og gi hjelp
Hadde jo litt erfaring fra tidligere om lite forståelse
av et sånt problem

Etterhvert ble jeg sittende
Tiden for timen hadde forlengst gått ut
og pasient etter pasient forsvant
helt til jeg ble sittende igjen alene
Da det endelig kom noen så ble de overrasket
at det enda satt noen igjen
Og etter enda en stund sittende der alene
kom det etterhvert to motvillige eldre gubber som kaller seg leger
Og etter et lite raskt titt

- nei måtte være glad for den nesen jeg hadde - ferdig og ut
 .
For meg virket dette som evneveike mennesker
og som nå videre drar meg inn i disse røveres terror og overgrep gjennom tiår
først tilbud om opphold på psykiatrisk avdeling der
som jeg motvillig tok imot i den tro om at de tilslutt ville forstå
Det var jo liksom dette jeg plagdes med
Og resten er disses journal og sykdom

Etter tre måneder slår jeg meg faktisk til ro på denne avdelingen
tilpassningdyktig og tolmodig som jeg er
Og hele tiden forsøker å få innpass hos disse "legene"
som i sine overgrep ikke hjelper meg med problemet
men snarere går imot som de sa til meg
...... for å dra meg inn i kampen
dette skjønte jeg ikke da

Dette var selvsagt starten
som skulle narre meg inn i en lang hjernevaskende
kamp med disse

men etterhvert blir mitt opphold der truende for disse røvere
jeg er jo psykisk frisk
hvordan forsøker de å takle dette
joda

en av pleierne innleder et forhold til meg
Ber meg hjem osv litt sex osv
Fikk låne bilen hennes
som kuliminerer for disse med oss to på Østersundstur
med påfølgende brudd når vi kommer hjem
Og utifra dette jeg slet med
og utifra at jeg nå måtte være på denne avdelinger etterpå med denne og disse
og nå et helt annet frastøtende mønster fra disse etter dette bruddet
så klarte disse i overgrepet og presse meg ut av avdelingen
jeg nå trivdes på i håpet om hjelp

jeg blir nå utskrevet med fortsatt mitt depressive fysiske problem
i tillegg til denne psykiatriske kampen og vrangframstillingene de nå drar meg inn i

Der de i alle år etterpå bruker samme metode
for å holde meg inni dette ødeleggende spillet som de senere kaller det
med sin grusomme feilbehandling av meg og mitt problem

senere gjør de det også lettvint og trivelig for meg på disse avdelingene
i sin grusomme feilbehandling og hjernevask
slik at jeg hele tiden
søker meg tilbake i en ellers mildt sagt vanskelig situasjon
jeg sliter ikke lenger bare med dette mitt depressive fysiske problem
men også deres grusomme feilbehandling av mitt problem
som driver meg inni et destruktivt tilvære med utallige kuttinger i håndleddet for å få hjelp
i min naivitet tror jeg hele tiden de ikke forstår

forstår ikke da disse menneskenes sykdom overgrep og hersketrang

 Slik pågår i mange år før jeg kommer meg utav

Dette var starten på og deres grunnlag for enorme overgrep og forfølgelse
gjennom år framover

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar