lørdag 7. mars 2009

Birger Levald


Min far Birger

han fikk oppleve mye bra i livet
Utifra sitt alt
store evner ressurser intresser og skapende
Som mange andre
men.....
Da må du betale en pris
Har du det bra en eller annan gang i livet
må du bare instille deg på.....
Det skal betales tilbake med......fælt

Stakkars pappa
Det gikk bra som kremmer
Siden ble det økonomi og regnskap
Bygde nytt hus på Vega og skapte sitt
rengskapskontor for fiskere og bønder der ute

Men utifra seg og sitt hadde han større
ambisjoner
Etter turer til Oslo Scotchman carl johan og annet
så vektes hans intresse for restaurant og hotell
Hadde vel følt seg liten kanskje av og til blandt
røvere i Norge utifra seg og sitt
Og fikk i Oslo se den makt og autoritet
disse utkasterne og restaurantfolka hadde
og ble fasinert av denne makten
utifra sine egne store evner og potensiale
i sitt beskjedne liv blandt herskende norske  røvere

fra en fin og trygg framtid med eget firma
blir han slik dratt inn i
25 års helvete
jeg kaller det det jeg
I sitt forsøk på å bruke sine evner ressurser
og skapertrang
på hotell og restaurant blandt røvere i dette Trøndelag
Dette ble han  ødelagt av
og dette døde han av
Og alt med og mot han
ble fremmet paralelt med overgrepene mot mitt liv
beskreve på disse mine blogger

Fra starten på en liten kafe "Elgen" på Salgsbruket i Trøndelag
mot alle bakstrevere og herskere der
gikk turen til Høylandet i påvente av byggingen av nytt hotell
med da min far som driver
Men motarbeidelsen og bekjempelsen var
allerede i gang.
Alt gikk i langdrag
Min far stod på men ingenting
ble noe av

Og på dette tidspunktet
ble dette mitt problem i livet
som beskreve på denne bloggen
avvist
der jeg ble dratt inn i dette psykiatriske
overgrepshelvete med den samme
motarbeidelse og bekjempelse.

Min far måtte bare resignere på Høylandet
Der turen no gikk til Brekstad og Libra kafe
på dette varehuset deres der
Leide et flott hus god fortjeneste
Men her kommer dette med Oslo og blandt annet
opplevelsene der på pubene og Scotcman
Ingen aksepterte medbrakte drikkevarer
Da kom disses makt og autoritet inn
Og når et vist klientell på Brekstad nå kom inn
på kafeen der og begynte og drikke
sin medbrakte hjemmebrent
prøvde min far å bruke samme metode der
Som resulterte i at denne røveren som eide dette
varehuset og som var en småkonge og røver
på dette stedet Brekstad
istedet for nå å stå bak min far
ble min far bedd om å pakke snipp kofferten og dra
om han behandlet hans bygdekamerater slik
Ville ikke ha ry på seg at de ikke fikk drikke
hjemmebrent i hans kafe og butikk.
Dette var nå starten og slutten på Brekstad.

Meråker Hotell blir no ledig til salgs
Alt på sin plass til rett tid
Flyttelass og kjøring ei stormfull mørk regnfull
natt til Meråker

Og alt dette skjer paralelt med overgrepene mot
mitt liv
og problem og kamp som etterhvert utartet seg
som nå flyttes fra Namsos psykiatriske avdeling
til Innhered Sykehus Levanger

Der disse bekjempere mot meg i helsevesenet
fikk god hjelp
av den situasjonen og problemene min far
etterhvert  måtte lide under med da alle
vrangframstillingene med og mot min familie som årsak
Hele vår familie og liv ble angrepet

På Brekstad kom det en helsearbeider på besøk
utifra visse psykosomatiske problem jeg
fikk i starten av dette
Og grusomme kommentarer man hørte
utifra det usanne psykiatrisk avdeling Namsos
nå begynte og spre utover samfunnet
med blandt annet kommentarer som

- nei vi har ikke fått beskjed om at det har
kommet en slik en til kommunen - osv.....

Der de fremmet en slik helhetlig feil og framstilling overalt
utifra dette mitt lille fysike problem
der jeg over tid blir dratt inn i disse overgrep kamp og hjernevask
og med da også min fars problemer og situasjon

Meråker Hotell blir nå etterhvert oppusset
og åpnet og i begynnelsen går det bra
men ettehvert får man føle motarbeidelsen fra visse personer også der
og dette samfunnet rundt
med og mot min far og hans virke

Banditter fra bygda kom stadig for å lage ufred
Der min far etterhvert måtte krype
Der de kunne gå bak resepsjonen
og ta telefonen
og rive den ned fra veggen og kaste den ut i lokalet.
Eller komme innom kassa og begynne å sloss
med min mor
Eller få servering og etterpå plante gaffelen i
bordet der den stod og dirret
i da vårt åsyn.
Og skremmer alle andre gjester bort
Og alle framstøt fra de lokale innbyggerne der
oppe mot oss inni lokalet
Politi og lensmann gjorde aldri noe mot
slik at min far resignerte tilslutt .

Der disse var et symtom på resten av bygdeeliten
som drev sin grusomme bekjempelse av min far
og hans virke.
Paralellt med min kamp om hjelp mot mitt
problem og helsevesenet
Dette var midt i denne verste sykehus
og feilbehandlingen av meg og via denne negative
grusomme livs situasjonen som ble skapt mot min øvrige familie
Der symtomet mitt
et skrik om hjelp
ble disse stadige kuttingene i håndleddet med utallige sykehus og innleggelser
til ingen nytte
Der samme lege og lensmann i Meråker 1983/84
overgrep seg så grusomt også mot meg
da jeg forsøkte gi til kjenne denne grusomme
feilbehandlingen jeg ble utsatt for ved innherred sykehus Levanger
Ble bare dratt lenger og lenger inn i
Samtidig ble jeg avhengig av mine foreldre
og da deres håpløse situasjon

Samtidig drev min far og sloss med denne
advokaten i trondheim , som tilslutt endte med
at vi sent en natt måtte rømme hotellet
med det som var vårt
Der den forrige eieren overtok det nyoppussete
hotellet.
Dette var en svært kort beskrivelse på en svært
trasig tid for meg såvel som min far og øvrige
familie.
Min far var no avhengig av og kjøpe et hus for
å ha en permanent bosted og for å ha alt vi eide
Og kjøpte nå et hus på Malm litt nord for Steinkjer
Et hus med en historie der
om at vedkommende hadde tatt livet av seg
ett eller annet om jeg ikke husker feil.
Fikk nå et hus og holdepunkt ..... tross Malm
Enda et avsidesliggende snevert sted men dog
et hus.
Som skulle bli mitt og min fars faste
utgangspunkt i mange år framover
Hans ekteskap tok slutt etter at han nå
overtok Avholdskafeen i Namsos og fikk en ny
samboer ved sin side som i mange år skulle
bidra med å lede min far på avveie sammen
med de øvrige røvere
alene og maktesløs som han var.
Uten at han forstod måtte betale en høy pris
blandt disse røvere

Så min fars liv ble nå Avholdskafeen i Namsos
i tillegg til Majavatn Hotel som han drev til sin død
Min mor flyttet til Møre der resten av min familie hadde slått rot
Nå ble det bare jeg og min far igjen i Trøndelag
med og mot alle bekjempere og røvere i Trøndelag
-Det er av sine egne man skal ha det - er det ikke
slik.

Der jeg i denne tiden klarte å løsrive meg fra dette
psykiatriske hjernevaskende spillet og komme meg
utav
Slik jeg har beskrevet i tidligere innlegg

Der jeg nå.som beskrevet blir drevet inn i en grusom kamp
for å få juridisk hjelp
mot alt dette
- feil -
Og som igjen min far måtte betale grusomt for
der vi gjensidig ble satt opp imot hverandre
Stakkars pappa
Naiv og hele tiden med sitt -god og snill
men den helhetlige fremmingen mot han overalt
gjorde at han ble drevet inn i stadig mer og mer problematikk
helt til det toppet seg tankemessig
Og oppimot min situasjon
der jeg hele tiden
prøvde og prøvde og prøvde og få han til å forstå
Få noe sant inn i  hans hode
men det gjorde bare vondt verre
Han var i røverens vold
Jeg ble jo også slik effektivt fremmet som syk
og sammen med de andre vrangframstillingene
gjorde at min far aldri hørte på meg men  bare gikk mot stupet

Etterhvert over år ga jeg helt opp å prate med han om slikt og dette
Og opplevde bare hans liv og virke den ene gale veien
Med alle hjernevaskende bekjempere rundt seg
Der alt jeg forsøkte var nytteløst

Der jeg via min situasjon som beskreve blir
nå drevet mot min far og dette
utifra økonomi husvære og annen avhengighet
Og ble en slags hjelpende hånd for han
oppimot alle hans konflikter og problem
Samtidig som jeg selv grusomt ble dratt inn i mitt som beskrevet

Ved denne avholdskafeen ga min far noe uttrykk for hvordan visse skapninger
ved siden av fremmet sitt overgripendebog forfølgende og provoserende
med blandt annet å puttevsine brev og kort inn døren og brevsprekken oppimot kafeen
der min farvforsøkte og drive og regnskap
Der han hadde gått ut og kastet
brevet etter vedkommende en gang.
Småe irriterende kort meg negativ beskrivelse
av både utseende og annet
og oppimot virksomhet og kafe
dette oppimot det
daglige virke til normale voksne mennesker
som forsøker skape
Slik ble også fremmet mot meg og også mot min far
Dette var bare et supplement for alle herskende røvere
som via sitt eierskap drev bekjempelsen og
overgrepene
Der hele kafeen endte tilslutt i samme konflikt
og oppbrudd med da min far som "syk" og
årsak
Som far så sønn med samme oppskrift

Samtidig drev min far
Berkåk kafe og tok etterkvart over Sortdal
Hotell på Tingvoll Nordmøre
I sine forsøk å bli "stor" utifra sine store evner
og ressurser
Før han tilslutt resignerte og ga opp
Og det var problematikken og konfliktene
rundt sistnevnte plass på Tingvoll Nordmøre
som skulle bli dråpen
med og mot alt det øvrige han tankemessige helt ubevist var
blitt dratt inn i fra sted til sted over år
Som fekk grusomme konsekvenser med og utifra
Tingvoll og Sortdal Hotell
Bla samme bygd som min øvrige familie hadde
slått rot i
Først kom avviklingen og oppbruddet på
Berkåk utifra samme konfliktfulle
En mørk kveld oppbrudd og flyttelass med
noen ifra kommunen som hadde satt seg på
en benk mitt imot og satt og iakttok snakka
og gliste under hele flytteprosessen.
Og alle konfliktbetydningene som etterkvart ble
fremmet mot min far som han ubevisst dro med
seg fra sted til sted
og som fikk trasige konsekvenser
utifra det siste stedet Sortdal Hotel
Som min far tilsist forsøkte
før han resignerte
utifra en paralell konflikt og situasjonen som der ble skapt

På hans "andre" hjemmsted Tingvoll.
Så også røveren på Møre har i fullt mon  bidratt

Og hele dette opplegget konflikt og situasjon på Tingvoll mot da min far
og Sortdal Hotell fikk god næring av disses to aviser
som stadig hang ut min far og hotellet som den
konfliktfulle og problematiske.
Til tross for att min far etterhvert inntar et forsvar
og livsholdning mot dette
der det etterhvert kunne se ut som min far var problemet.
Men han ble nå bare helt ubevisst dratt inni dette
slik som jeg ble som beskrevet
Min far hadde jo aldri noen støttespillere
rundt seg som kunne gi gode råd
Kun røverevsom førte han mot stupet

Utifra også min vanskelige livssituasjon så satte jeg
meg ikke inni alle hans problemer men oppfattet
bla alle negative avisartikler utifra min far som
problem
Og alt som ble kjørt fram negativt mot han
og Sortdal Hotel

Og da oppstår en ny situasjon på dette sted som
får problemene mot min far og hans hotell til å blekne
Konkurenten nede på kaja der
fremmer nå en situasjon med banksjefen på stedet
Der førstnevnte hadde gått imot anmodning fra banksjefen om å fjerne
en øldrikkende gjest
Med oppslag i landets aviser og på tv
Og mot alt det konfliktfylte mot min far og hans
hotell mot alle de paralelle betydningene mot denne andre
og alt det øvrige som hadde blitt fremmet mot min far opp gjennom disse årene
begynte nå tankene hans og spinne - hva- hva er det som foregår liksom

Hans samboer kunne fortelle meg en kveld
at han var ok nå og hadde fått orden på tankene
Men dette var selvsagt usant

Jeg husker jeg hadde det fælt

Alle bekjempere etter dette fikk min far totalt i
sin makt
Hadde han hatt det vanskelig før så ble det ikke bedre nå
det ble ikke skikk på noe etterpå
Alt han drev på med og fremmet var og ble rot
og førte bare til ingenting

Pappa var fortapt

når jeg kjører bil da tenker jeg - som han sa

Etter også et fysisk overgrep fra en kiropraktor
i Molde på denne tiden
som beskrevet i et tidligere innlegg
mot min rygg som også førte meg inn
i en totalt fysisk ufør og situasjon
Med resultat -skjeivt bekken og en fot som ble kortere
Et overgrep djevlene den dag idag opprettholder
som knekker mitt fysiske jeg
med påfølgende årelange kamp mot

Slik at jeg ikke ble med på det siste oppbruddet og
konfliktfylte flyttingen fra Sortdal Hotell
den vanlige konsekvens
De herskende banditter gjorde han tilslutt
vanskelig og helt umulig å gjøre business med

Og i ettertid ga min far totalt opp i å forsøke skape noe nytt
Orker ikke mere som han sa

Der han fremdeles hadde dette avsidesliggende ,
Majavatn Hotell som rundt 1993 brann ned
der han ble engasjert med å bygge dette opp igjen
rundt en - same - stil og preg
Majavatn er jo kjent for det ...... samer
Samene og røveren der oppe
som han hadde store problemer med i starten han som meg
og som han også tilslutt måtte krype for

Og etterhvert ble det skapt noe
smålig med kildevatn der oppe
som nå ble min fars usle liv de siste årene
Ett -Majavatn kildevatn -  som han
kjørte rundt og forsøkte selge med sine flasker
som ingen ville satse på
selv om førsteplass blandt alle kildevann , helsemessig
han ble dog litt vanskelig å
drive busniss med etterhvert , da han var
helt tankemessig ødelagt

Stakkars pappa

Da jeg spør min far hvorfor han kjører rundt med
det amerikanske flagget på en slik flaggstang
i sin bil
Han var jo snart 70 år
Å jo det amerikanske flagget ville han kjøre
rundt med ja
 - Amerika var bra-

Stakkars pappa


Samtidig kjøpte han opp to forfalne skogstuer
oppe i Ogndalen hans barndomssted
som han satte i topp stand de siste årene av sitt liv
Som ble en erstattende terapi mot alt det øvrige han tapte
Og som fylte hans usle tilvære mot slutten
i tillegg til dette Majavatn kildevann som ble fremmet
og som selvsagt aldri ble noe av

Og hyttene.....tror du han får ha disse i fred

Før han døde hadde en bankmann lurt han
til å skrive under et papir
naiv som han  var
som skulle pådra han en gjeld på to millioner kroner
som advokater og banken nå står klar med etter hans død
og utifra dette røver til seg alt hans lille skaperverk
også disse hyttene
Da hjelper det lite at vedkommende bankmann
blir funnet drept som ble sagt
da han hadde
gjort det mot andre også

Der hele hans dødsbo - dødsbo lur-
var et enda stort rot og ugreie
akkurat som hans tanker som djevlene over år
hadde ødelagt
Og tar nå hans siste verk
Hans to skogstuer oppi Ogndaln
Hans barndomsstef og grunnmur
Samtidig kommer mine slektninger
etter begravelsen
og kjører han nedover til Møre
der han gravlegges der blandt ukjente
Kun terapi for disse som over år
har dreve sin samme fordervende terapautiske framferd
både mot meg og min far
Bortifra oss alle som hadde streva livet ilag og tross alt
hadde hatt en viss støtte i hverandre i det nærmiljøet min far
altid søkte tilbake til og hadde alle sine røtter
Bortifra sin egen jord
sin egen bror mor og far og slekt
som alle hviler der ved Bodom Kapell
Øvre Ogndaln


Måtte himlen revne


Stakkars pappa

1 kommentar:

  1. Jeg vil anbefale Le_ meridian-finansieringstjenester til enhver som har behov for økonomisk hjelp, og de vil holde deg oppdatert på høye kataloger for ytterligere behov. Nok en gang vil jeg rose deg selv og dine ansatte for ekstraordinær service og kundeservice, da dette er en stor ressurs for ditt selskap og en hyggelig opplevelse for kunder som meg selv. Ønsker deg lykke til for fremtiden.Le meridianfinansieringstjeneste er den beste måten å få et enkelt lån, her er det e-post..lfdsloans@lemeridianfds.com Eller snakk med Mr Benjamin On WhatsApp Via_ + 1-989-394-3740 Takk Du for at du hjelper meg med lån igjen i mitt hjerte, jeg er evig takknemlig.

    SvarSlett